اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷

مراکز درمانی و بیمارستان ها

راهکارهای جامع مدیریت ازدحام بمنظور بهبود روند مراجعین به واحدهای خدمت دهنده مراکز ،  از جمله کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی ، حوادث و اورژانس ، و مراقبت های اولیه ، بر استانداردهای روز طراحی و پیاده سازی شده است ، و با بهره گیری از بانک اطلاعاتی حاصله ابزاری مناسب جهت رفع مشکلات و مدیریت منابع در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت .

روند ارائه خدمات در مراکز درمانی از پیچیدگی های خاصی برخوردار است ، و لازم است بیمار جهت دریافت یک خدمت از بخشی به بخش دیگر مراجعه نماید ، که این امر باعث سردرگمی ، اتلاف وقت ، ایجاد تنش و نارضایتی آنان خواهد شد .

همانطور که مستحضر می باشید ،  ارائه راهکارهای مدیریتی در مراکز درمانی بر اساس اندازه ، حجم مراجعین و فرهنگ منطقه با هم تفاوت های بسیاری دارند ، لذا بمنظور ارتقاء بهره وری و تکریم مراجعین ، کلیه سیستم ها بصورت انعطاف پذیر طراحی شده اند .

کلیه راهکاری مدیریت ازدحام ، ترکیبی از نرم افزار و سخت افزار بوده که براساس نیاز و خاص مراکز درمانی طراحی تا ابزاری مناسب جهت مدیریت بیماران از لحظه تصمیم به دریافت خدمت ( غیرحضوری ) ، تا زمان حضور و دریافت خدمت و خروج از مرکز درمانی ، و نظارت بر روند ارائه خدمت و افزایش کارایی خدمت دهندگان ، فراهم نماید .

خرید سیستم نوبت دهی

یکی از مهمترین دغدغه های مدیران در مراکز درمانی ، ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن در فضایی مناسب ، آرام و به دور از هر تنش ، و احترام به وقت مراجعین و تکریم آنان می باشد ، که این امر محقق نخواهد شد مگر با استفاده از ابزارهای مدیریتی یکپارچه .

همانطورکه برای تمام دست اندرکاران واضح و مبرهن است ، روش های سنتی مدیریت  ارتباط با مراجعین در مراکز درمانی  نیاز به کارکنان اجرائی بیشتر ، کاهش راندمان کادر اجرائی و درمانی ، افزایش خطاهای عملیاتی در روند ارائه خدمت به بیماران ، افزایش سفرهای غیر ضروری بیماران ، افزایش زمان انتظار بیماران ، که تمام این عوامل علاوه بر ایجاد نا رضایتی بیماران از اهم تهدیدات در مراکز می باشد .

لذا فراز سیستم با تکیه بر تجربه همکاری موفق با بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی در کشور ، و دانش فنی تیم تحقیق و توسعه خود ،  تلاش می کند با ارائه راهکارهای جامع مدیریت منابع ، مدیریت ازدحام ، و مدیریت نوبت دهی و فراخوان صف ، منطبق با  استانداردهای ملی و جهانی در حوزه های مدیریت و بهداشت و درمان ،  بتواند مدیران را در امر ساماندهی و کاهش تهدیدات موجود در مراکز یاری نماید .

راهکارهای جامع قابل ارائه فراز باعث سهولت عملیات روزانه مرکز درمانی ، ارتقاء مراحل پذیرش ، اعلام زمان حضور بیمار قبل از حضور در مرکز ، پرداخت هزینه های مربوطه هنگام ثبت نوبت ، اختصاص نوبت در بدو ورود و اعلام زمان بندی دریافت خدمات ، و مدیریت روند حرکت بیمار می باشد .

همچنین استفاده از تجهیزات و بردهای اطلاع رسانی و فرخوان صف در بخش های ورودی و سالن های انتظار ، علاوه بر اینکه از سردرگمی بیماران جلوگیری می کند ، می تواند فضایی آرام و مناسب جهت ارائه مطالب علمی و فرهنگی جهت ارتقاء سطح علمی جامعه فراهم کند .

راهکار موجود  ابزار مدیریتی و کنترلی فوق العاده ای در اختیار مدیران قرار خواهد تا در هر لحظه بتوانند وضعیت خدمت دهی توسط هر یک از خدمت دهندگان ، وضعیت ازدحام و زمان انتظار بیمار ، تعداد درخواست کنندگان خدمت ، تعداد مازاد درخواست کننده از هر خدمت ، تعداد خدمت ارائه شده توسط خدمت دهندگان را رصد و از اطلاعات حیاتی ثبت شده می تواند گزارش های تجمیع شده ای را جهت برنامه ریزی منابع مؤثر و مدیریت عملیاتی استخراج نمایند .

حق هر بیمار دریافت نوبت به ساده ترین روش ، و دریافت خدمات در سریع ترین زمان ممکن است

همانطور که مستحضر می باشید ، مدت زمان انتظار بیمارن جهت دریافت خدمت در مرکز درمانی ، بیش از زمانی است که آنان پیش بینی می کنند ، و انتظار بیش از ۳۰ دقیقه ای در مرکز باعث ایجاد تنش ، انتقال بیماری های مسری و ایجاد نارضایتی آنان خواهد شد .

سیستم مدیریت ازدحام فراز ، باعث مدیریت سفر بیماران قبل و بعد از حضور بیمار در مرکز درمانی ، که این امر باعث کاهش ازدحام و در نتیجه کاهش استرس برای کادر درمانی ، و افزایش کارائی پرسنل است .

در این سیستم امکان ثبت نوبت را از طریق تمام درگاه های تلفن ، اینترنت ، نرم افزار موبایل ، کدهای دستوری USSD و ربات تلگرام فراهم و بیمار پس از حضور در زمان مقرر در مرکز از طریق دستگاه کیوسک تیکت خود را دریافت ،  و بصورت خودکار وارد صف پذیرش و خدمت دهنده خواهند شد .

در ضمن بیمارانی که می خواهند بصورت حضوری نوبت دریافت کنند نیز می توانند از طریق دستگاه کیوسک با انتخاب خدمت و خدمت دهندگان ، نوبت مورد نظر را دریافت ، که براساس اولویت در صف پذیرش و خدمت دهنده قرار خواهند گرفت .

نوبت دهی اینترنتی