اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷

کلینیک و مطب پزشکان

فراز سیستم طی یک دهه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات (IT)، سامانه های مخابراتی، ارتباطی و مدیریتی و همکاری موفق با بیش از هزار و دویست مرکز دولتی و خصوصی در داخل و خارج از ایران، و همچنین ارائه دهنده سرویس های جامع مدیریت نوبت دهی در بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی در کل کشور که در حال حاضر پاسخگوی حداقل ۳۰۰ هزار بیمار در روز میباشد، مفتخر است توانسته تمام تجربیات و توان تخصصی خود را در تولید سیستم جامع مدیریت ارتباطات ، اطلاع رسانی نوبت دهی و مدیریت صف را از طریق راه کارهای پردازش ابری SAAS (Software as a Service ) بکار گرفته تا کلینیک ها و مطب پزشکان علاوه بر استفاده از امکانات مدیریتی ، بتوانند  سهولت دسترسی بیماران به خدمات قابل ارائه خود را فراهم نمایند ، که این امر در عرصه بهداشت و درمان ، باعث کاهش هزینه های دسترسی و افزایش رضایتمندی مردم میهن عزیزمان خواهد شد .

از ویژگی های این سیستم می توان به کاهش چشمگیر هزینه های فعالسازی ، کاهش زمان نصب و راه اندازی ، سهولت در توسعه ، کاهش هزینه های نگهداری ، کاهش ریسک عدم حضور پس از ثبت درخواست نوبت ، اخذ گزارش های دقیق و بروز ، ارتباط و دسترسی آسان مراجعین به خدمات قابل ارائه ، نام برد .

مدیریت ازدحام قبل از حضور بیمار در مطب :

دریافت نوبت غیر حضوری از طریق درگاه های تلفن ، اینترنت ، نرم افزار موبایل ، کدهای دستوری تلفن همراه ، تلگرام براساس برنامه ریزی های انجام شده جهت ارائه خدمات توسط پذیرش مرکز .

شایان ذکر است امکان پرداخت هزینه هر خدمت بصورت غیر حضوری نیز می تواند صورت گیرد .

مدیریت ازدحام در بدو ورود بیماران در مرکز :

مراجعین به دو دسته تقسیم می گردند

الف) بیمارانی که نوبت غیر حضوری دریافت نموده اند :

این دسته از مراجعین می توانند ، تیکت نوبت دریافتی همراه با اطلاعات نوبت ، مبلغ پرداختی ، زمان تقریبی انتظار و شماره صف مطب  را دریافت نمایند و درصورت لزوم پرداخت نهائی را نیز انجام دهند.

ب) بیمارانی که قصد دارند نوبت دریافت کنند :

ثبت نوبت و پرداخت هزینه های خدمت ، و صدورتیکت مربوطه همراه با اطلاعات نوبت ، مبلغ پرداختی ، زمان تقریبی انتظار و شماره صف .

بردهای اطلاع رسانی :

اطلاع رسانی دقیق از طریق بردهای تصویری و صوتی نصب شده در محل های ورودی ، سالن های انتظار ، سردرب اتاق های خدمت رسانی ، مسیر حرکت بیمار را مشخص و از سردرگمی آنان جلوگیری می نماید .

سیستم مدیریت صف :

بیماران از طریق ابزارهای کنترلی و مدیریت صف ، بصورت لحظه ای از موقعیت خود در صف ، میزان زمان انتظار در دریافت خدمت مطلع که این امر باعث کاهش فشار عصبی و تنش در مراکز خواهد شد .

خدمت دهندگان :

هر خدمت دهنده از طریق نرم افزار یا دستگاه فراخوان ، ضمن وارد نمودن کد خود بمنظور نمایش اطلاعات خدمت دهند در نمایشگرهای سردرب اتاق ، بیماران در صف را بترتیب فراخوان می نمایند . که با فراخوان کردن هر بیمار ، وضعیت صف ها در بردهای اطلاع رسانی بصورت خودکار بروز می گردند .

نظرسنجی :

با نصب دستگاه های نظر سنجی و یا نرم افزارهای موجود ، بیماران می توانند میزان رضایتمندی خود را از نحوه عملکرد در مسیر ارائه خدمت به سمع و نظر مدیران مرکز برسانند .

گزارش های مدیریتی :

گزارش های مدیریتی قابل اخذ از بانک اطلاعاتی موجود در سیستم ، ابزاری منحصر بفرد را جهت شناخت گلوگاه های موجود در مرکز و اخذ تصمیمات مناسب جهت بهبود روند ارائه خدمات در اختیار مدیران قرار خواهد داد .

  • مدیریت ازدحام و نوبت دهی
  • مدیریت اطلاعات هویتی و بیمه ای بیماران
  • مدیریت پرونده بیماران
  • مدیریت مالی و گزارش های مربوطه
  • استخراج اطلاعات مورد نیاز جهت ارسال به بیمه گرهای طرف .
  • پرداخت هزینه خدمت هنگام ثبت نوبت غیر حضوری
  • سامانه نوبت دهی تلفنی
  • سامانه ارتباطی ، اطلاع رسانی و نوبت دهی در قالب اپلیکیشن موبایل
  • وب سایت نوبت دهی و اطلاع راسانی
  • سامانه نوبت دهی USSD
  • سامانه نوبت دهی از طریق تلگرام
  • اطلاع رسانی عمومی به بیماران از طریق پیامک
  • اطلاع رسانی عمومی به بیماران از طریق تماس تلفنی خودکار
  • ساماندهی نوبت دهی حضوری
  • ساماندهی و مدیریت صف بیماران از بدو ورود تا خروج
  • ثبت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات
نوبت دهی اینترنتی